You are being redirected to the story the piece of content is found in so you can read it in context. Please click the following link if you are not automatically redirected within a couple seconds:

Commentary: Broadcasting Tehran’s Repression [Iran]

Author: Shirin Ebadi & Hadi Ghaemi, publised in Wall Street Journal Europe, Published on: 8 December 2011

European companies, particularly satellite providers, continue to provide services to Tehran despite its comprehensive assault on free expression and free access to information...Iran leads the world in illegal jamming of international satellite broadcasts, but it is a prolific user of international broadcasting platforms for its own programming. European satellite companies like Eutelsat, Intelsat and Arqiva provide extensive services to the Iranian state-owned Islamic Republic of Iran Broadcasting...Over the past two years, during which Iran increased its jamming of Persian-language broadcasts from abroad, Eutelsat and Arqiva have done little to hold the Iranian government accountable...The IRIB acts as the state’s broadcast producer and creative director for forced televised confessions and show trials...European companies choose to look the other way while such coerced confessions and libelous programs flow freely from their satellites. [Business & Human Rights Resource Centre invited Eutelsat, Intelsat and Arqiva to respond. Eutelsat and Arqiva's responses are available below. Intelsat declined to respond.]

Read the full post here

Related companies: Arqiva Eutelsat Intelsat