hide message

Welcome to the Resource Centre

We make it our mission to work with advocates in civil society, business and government to address inequalities of power, seek remedy for abuse, and ensure protection of people and planet.

Both companies and impacted communities thank us for the resources and support we provide.

This is only possible because of your support. Please make a donation today.

Thank you,
Phil Bloomer, Executive Director

Donate now hide message

Eutelsat

Headquarters in France

Eutelsat website

🔎 Run a search for “Eutelsat”

Get RSS feed of these results

All stories

Story
21 April 2005

China: Intl. press freedom groups accuse French satellite operator Eutelsat of censorship - company says its action was purely commercially-motivated

See full story

Article
21 April 2005

CHINA: US-based television station still on air in China after international community shows support

Author: Ryan Finstad, Asia Media

New Tang Dynasty Television remains uncensored to the mainland, but satellite company Eutelsat says its broadcast is only a temporary measure during negotiations...The news came after an international outpouring of support for the station...NTDTV is...

Read more

Article
21 April 2005

French Company Accused of Pro-Beijing Censorship: The controversy has now become an international dispute over human rights and freedom of the press

Author: Sherrie Gossett, Accuracy in Media [USA]

...less than 30 days after Eutelsat began beaming NTDTV's broadcasts into China and the rest of Asia, Eutelsat responded favorably to a letter from Chinese authorities demanding that they cease carrying the transmissions...[Eutelsat] issued a...

Read more

Article
3 February 2010

Satellite-TV service bowed to Moscow, Georgia

Author: Eli Lake, The Washington Times

The Republic of Georgia is charging a Paris-based satellite provider [Eutelsat] with caving in to Russian pressure after the company blocked a Georgia-based Russian-language station from broadcasting into the Caucasus region. "After eliminating most...

Read more

Article
6 October 2010

Shirin Ebadi: “Nokia Siemens’ action a major accomplishment for Iranians and for people of the world”

Author: Intl. Campaign for Human Rights in Iran

In a press release published last week, Nokia Siemens Networks [NSN - joint venture Nokia & Siemens] referred to a meeting the multi-national company’s representatives had with [Nobel Peace Laureate] Shirin Ebadi, discussing transparency. “[NSN]...

Read more

Company response
14 October 2010

Response by Eutelsat: Eutelsat comments on allegations regarding obstruction of freedom of information, following Nokia Siemens' decision to halt work on monitoring centres.

Read full response

Article
14 October 2010

[DOC] Eutelsat further comments on allegations of obstacles to freedom of information in Iran

Author: Eutelsat

Eutelsat adds to the information you have on our company (our press release of 22 March) that we have worked closely with broadcasters, who include the BBC, Voice of America and Deutsche Welle to put procedures in place that restore regular...

Read more

Article
8 December 2011

Commentary: Broadcasting Tehran’s Repression [Iran]

Author: Shirin Ebadi & Hadi Ghaemi, publised in Wall Street Journal Europe

European companies, particularly satellite providers, continue to provide services to Tehran despite its comprehensive assault on free expression and free access to information...Iran leads the world in illegal jamming of international satellite...

Read more

Company response
21 December 2011

Eutelsat response re alleged broadcasting of Iran’s repression

Author: Eutelsat

In our capacity as a satellite operator, Eutelsat has actively supported and continues to support international Farsi channels that include BBC Persian, Voice of America and Deutsche Welle that have been the target of deliberate jamming...Eutelsat...

Read full response

Article
15 October 2012

A Top Satellite Provider Cuts Off Iran State Broadcaster

Author: Farnaz Fassihi and Paul Sonne, Wall Street Journal

One of Europe's leading satellite providers on Monday said it would terminate its contract with Iran's broadcast company, IRIB, immediately pulling 19 state-owned television and radio channels off the air... Eutelsat Communications SA said it stopped...

Read more