hide message

Welcome to the Resource Centre

We make it our mission to work with advocates in civil society, business and government to address inequalities of power, seek remedy for abuse, and ensure protection of people and planet.

Both companies and impacted communities thank us for the resources and support we provide.

This is only possible because of your support. Please make a donation today.

Thank you,
Phil Bloomer, Executive Director

Donate now hide message

You are being redirected to the story the piece of content is found in so you can read it in context. Please click the following link if you are not automatically redirected within a couple seconds:
en/brazil-panel-discussed-role-of-bndes-in-light-of-the-un-guiding-principles-during-2nd-un-forum-on-business-and-human-rights#c78536

[DOC] Resposta do BNDES

Author: BNDES, Published on: 8 January 2014

[O Centro de Informação sobre Empresas e Direitos Humanos convidou o BNDES para responder sobre alegações de abusos de direitos humanos relacionados a megaempreendimentos financiados pelo banco. Esta é a resposta do BNDES.] Faz parte da rotina do BNDES atender a demandas da imprensa e da sociedade civil a respeito de suas atividades, e o Banco tem feito isso com agilidade e grande nível de detalhamento. Exemplo disso é que a própria produção dos conteúdos em questão foi fruto da interação entre o BNDES e os veículos, entidades e pessoas que os produziram...Em relação aos textos mencionados, não cabe abordar de maneira específica as críticas feitas ao Banco, uma vez que elas já foram respondidas — e contestadas — aos próprios autores dos textos e reportagens em questão. Vale reiterar, no entanto, que nenhuma operação do BNDES é feita em desacordo com as leis brasileiras e que o Banco respeita as diretrizes dos órgãos controladores e fiscalizadores do Estado brasileiro.

Read the full post here

This is a response from the following companies: BNDES