hide message

Welcome to the Resource Centre

We make it our mission to work with advocates in civil society, business and government to address inequalities of power, seek remedy for abuse, and ensure protection of people and planet.

Both companies and impacted communities thank us for the resources and support we provide.

This is only possible because of your support. Please make a donation today.

Thank you,
Phil Bloomer, Executive Director

Donate now hide message

Satellite-TV service bowed to Moscow, Georgia

Get RSS feed of these results

All components of this story

Article
4 February 2010

Eutelsat firmly denies all allegations regarding improper commercial practice towards the Georgian broadcaster, GPB

Author: Eutelsat

Contrary to statements made by the Georgian Public Broadcaster GPB, Eutelsat reaffirms that no contract has come into force between GPB and Eutelsat. Eutelsat also reaffirms that it does not respond to political or ideological pressure of any kind in the conduct of its activity and operates according to commercial and business rationale…Eutelsat confirms that negotiations were pursued in 2009 with several customers interested in the same capacity on this satellite, and that it has selected to allocate [it] to a European telecommunications operator… Eutelsat accordingly informed GPB… that it could satisfy GPB’s requirements with another satellite in its the fleet, namely W2A… The offer on W2A involves no additional constraint compared with the initial offer on W7… Eutelsat wishes to reaffirm that…its function does not encompass control of content or data transported by the capacity leased to clients.

Read the full post here

Article
3 February 2010

Satellite-TV service bowed to Moscow, Georgia

Author: Eli Lake, The Washington Times

The Republic of Georgia is charging a Paris-based satellite provider [Eutelsat] with caving in to Russian pressure after the company blocked a Georgia-based Russian-language station from broadcasting into the Caucasus region. "After eliminating most of the Russian-language independent media inside its borders, Russia's attempt to silence the first Caucasian channel in collaboration with the state-owned French firm represents an alarming precedent of international political censorship," Georgia's ambassador to Washington, Batu Kutelia, said…Eutelsat counters that it only broadcast the First Caucasian channel on a "test" basis and will offer another satellite to broadcast the channel to the Georgians. "We were broadcasting the channel on a test basis. The test terminated according to the dates agreed in advance with the channel," Vanessa O'Connor, head of corporate communications for Eutelsat, said…[also refers to Gazprom, Intersputnik, NDTV]

Read the full post here