Search Results

The following companies also match your search keywords:

Your search returned 14 results. You are on page 1 of 2.

Item
29 August 2014

Concerns that satellite firms Intelsat & Eutelsat could be implicated in rights abuses after they return to operate in Iran

Author: Joel Schectman, Wall Street Journal (USA)

Satellite companies Intelsat and Eutelsat Communications are trying to win back business with Iran’s state-run broadcaster, after U.S. authorities allowed the companies to re-enter the country, WSJ reported. But human rights groups say Iran’s...

Read more

Article
15 October 2012

A Top Satellite Provider Cuts Off Iran State Broadcaster

Author: Farnaz Fassihi and Paul Sonne, Wall Street Journal

One of Europe's leading satellite providers on Monday said it would terminate its contract with Iran's broadcast company, IRIB, immediately pulling 19 state-owned television and radio channels off the air... Eutelsat Communications SA said it stopped...

Read more

Company response
21 December 2011

Eutelsat response re alleged broadcasting of Iran’s repression

Author: Eutelsat

In our capacity as a satellite operator, Eutelsat has actively supported and continues to support international Farsi channels that include BBC Persian, Voice of America and Deutsche Welle that have been the target of deliberate jamming...Eutelsat...

Read full response

Article
8 December 2011

Commentary: Broadcasting Tehran’s Repression [Iran]

Author: Shirin Ebadi & Hadi Ghaemi, publised in Wall Street Journal Europe

European companies, particularly satellite providers, continue to provide services to Tehran despite its comprehensive assault on free expression and free access to information...Iran leads the world in illegal jamming of international satellite...

Read more

Story
7 December 2011

Iran: Leading human rights activists criticise satellite providers Eutelsat, Intelsat & Arqiva for enabling broadcasts of coerced confessions

See full story

Article
14 October 2010

[DOC] Eutelsat further comments on allegations of obstacles to freedom of information in Iran

Author: Eutelsat

Eutelsat adds to the information you have on our company (our press release of 22 March) that we have worked closely with broadcasters, who include the BBC, Voice of America and Deutsche Welle to put procedures in place that restore regular...

Read more

Company response
14 October 2010

Response by Eutelsat: Eutelsat comments on allegations regarding obstruction of freedom of information, following Nokia Siemens' decision to halt work on monitoring centres.

Read full response

Article
6 October 2010

Shirin Ebadi: “Nokia Siemens’ action a major accomplishment for Iranians and for people of the world”

Author: Intl. Campaign for Human Rights in Iran

In a press release published last week, Nokia Siemens Networks [NSN - joint venture Nokia & Siemens] referred to a meeting the multi-national company’s representatives had with [Nobel Peace Laureate] Shirin Ebadi, discussing transparency. “[NSN]...

Read more

Article
22 March 2010

Eutelsat statement on transmission of BBC Persian, Deutsche Welle and Voice of America Persian

Author: Eutelsat

Following new interference, Eutelsat wishes to give the following clarification regarding the transmission via its satellites of BBC Persian, Deutsche Welle and Voice of America Persian, which have been the target of repeated and deliberate jamming.....

Read more

Article
4 February 2010

Eutelsat firmly denies all allegations regarding improper commercial practice towards the Georgian broadcaster, GPB

Author: Eutelsat

Contrary to statements made by the Georgian Public Broadcaster GPB, Eutelsat reaffirms that no contract has come into force between GPB and Eutelsat. Eutelsat also reaffirms that it does not respond to political or ideological pressure of any kind in...

Read more