abusesaffiliationarrow-downarrow-leftarrow-rightarrow-upattack-typeburgerchevron-downchevron-leftchevron-rightchevron-upClock iconclosedeletedevelopment-povertydiscriminationdollardownloademailenvironmentexternal-linkfacebookfiltergenderglobegroupshealthC4067174-3DD9-4B9E-AD64-284FDAAE6338@1xinformation-outlineinformationinstagraminvestment-trade-globalisationissueslabourlanguagesShapeCombined Shapeline, chart, up, arrow, graphLinkedInlocationmap-pinminusnewsorganisationotheroverviewpluspreviewArtboard 185profilerefreshIconnewssearchsecurityPathStock downStock steadyStock uptagticktooltiptwitteruniversalityweb

Diese Seite ist nicht auf Deutsch verfügbar und wird angezeigt auf English


25 Jul 2023

Paul Sandle and Sam Tobin, Reuters (UK)

Britain's Dyson wins right to make libel claim against Channel 4 News

…Two of James Dyson's companies won permission from an appeal court on Tuesday to sue Britain's Channel 4 News for libel over a story that alleged abuse at a former supplier's factory in Malaysia.

The British channel's flagship news programme reported in February 2022 that workers at ATA Industrial, a Malaysian company that made Dyson-branded vacuum cleaners, had endured abuse and inhumane conditions…

Dyson Technology Ltd and Dyson Ltd appealed a ruling in October that said the broadcast was not centred on the companies, nor on James Dyson himself, and therefore they could not pursue a libel claim against the broadcaster and Independent Television News, which produces the Channel 4 news programme…

Judges James Dingemans and Mark Warby said the broadcast "had at least the theme that Dyson was a leading British company which sold products manufactured by ATA in Malaysia whose employees suffered abuse and inhuman working conditions and Dyson should have known what was happening and stopped it"…