abusesaffiliationarrow-downarrow-leftarrow-rightarrow-upattack-typeburgerchevron-downchevron-leftchevron-rightchevron-upClock iconclosedeletedevelopment-povertydiscriminationdollardownloademailenvironmentexternal-linkfacebookfiltergenderglobegroupshealthC4067174-3DD9-4B9E-AD64-284FDAAE6338@1xinformation-outlineinformationinstagraminvestment-trade-globalisationissueslabourlanguagesShapeCombined Shapeline, chart, up, arrow, graphLinkedInlocationmap-pinminusnewsorganisationotheroverviewpluspreviewArtboard 185profilerefreshIconnewssearchsecurityPathStock downStock steadyStock uptagticktooltiptwitteruniversalityweb

25 Jul 2023

Paul Sandle and Sam Tobin, Reuters (UK)

Britain's Dyson wins right to make libel claim against Channel 4 News

…Two of James Dyson's companies won permission from an appeal court on Tuesday to sue Britain's Channel 4 News for libel over a story that alleged abuse at a former supplier's factory in Malaysia.

The British channel's flagship news programme reported in February 2022 that workers at ATA Industrial, a Malaysian company that made Dyson-branded vacuum cleaners, had endured abuse and inhumane conditions…

Dyson Technology Ltd and Dyson Ltd appealed a ruling in October that said the broadcast was not centred on the companies, nor on James Dyson himself, and therefore they could not pursue a libel claim against the broadcaster and Independent Television News, which produces the Channel 4 news programme…

Judges James Dingemans and Mark Warby said the broadcast "had at least the theme that Dyson was a leading British company which sold products manufactured by ATA in Malaysia whose employees suffered abuse and inhuman working conditions and Dyson should have known what was happening and stopped it"…