China: Intl. press freedom groups accuse French satellite operator Eutelsat of censorship - company says its action was purely commercially-motivated

Get RSS feed of these results

All components of this story

Article
21 April 2005

CHINA: US-based television station still on air in China after international community shows support

Author: Ryan Finstad, Asia Media

New Tang Dynasty Television remains uncensored to the mainland, but satellite company Eutelsat says its broadcast is only a temporary measure during negotiations...The news came after an international outpouring of support for the station...NTDTV is the only television station that reaches Chinese viewers without interference by government censors. [also refers to CCTV, New Skies Satellites, Taipei International, London Satellite Exchange]

Read the full post here

Article
21 April 2005

French Company Accused of Pro-Beijing Censorship: The controversy has now become an international dispute over human rights and freedom of the press

Author: Sherrie Gossett, Accuracy in Media [USA]

...less than 30 days after Eutelsat began beaming NTDTV's broadcasts into China and the rest of Asia, Eutelsat responded favorably to a letter from Chinese authorities demanding that they cease carrying the transmissions...[Eutelsat] issued a statement saying: "Our company is not subject to political or ideological pressure and...we operate according to pure commercial and business rationale."...The controversy has now become an international dispute over human rights and freedom of the press. [also refers to ChinaSatCom, New Skies Satellites, ADTH]

Read the full post here