hide message

Welcome to the Resource Centre

We make it our mission to work with advocates in civil society, business and government to address inequalities of power, seek remedy for abuse, and ensure protection of people and planet.

Both companies and impacted communities thank us for the resources and support we provide.

This is only possible because of your support. Please make a donation today.

Thank you,
Phil Bloomer, Executive Director

Donate now hide message

Egypt: Hundreds of Omega Ceramics employees allegedly denied overtime wages

Omega Ceramics has reportedly failed to pay overtime wages and bonuses to hundreds of its employees for the past six months. According to the allegations, the company has also disrupted its transportation services for workers living in remote areas, preventing some from returning home after work. Factory workers have initiated a strike to demand their dues. Three workers have allegedly been detained because of their involvement in the strike.

Business & Human Rights Resource Centre invited Omega Ceramics to respond to the allegations, but has not received a response.

Get RSS feed of these results

All components of this story

Company non-response
29 September 2017

Omega Ceramics did not respond

Business & Human Rights Resource Centre invited Omega Ceramics to respond to allegations of denied overtime wages. Omega Ceramics did not respond.

Article
+ العربية - Hide

Author: وفاء علي، الدستور - مصر

"عمال مصنع "أوميجا" يواصلون إضرابهم لليوم العاشر"، 5 سبتمبر 2017

واصل المئات من عمال مصنع "أوميجا" للسيراميك بالمنطقة الصناعية بالعاشر من رمضان، اعتصامهم لليوم العاشر على التوالي، احتجاجًا على تجاهل الإدارة صرف مستحقاتهم المالية المتأخرة منذ شهور. وأكد أحد العاملين...أن إصرار الإدارة على عدم تنفيذ مطالب العمال أدى إلى زيادة الاحتقان بين صفوفهم ودخولهم فى إضراب مفتوح لحين تحقيق مطالبهم...[التي] تتضمن صرف مستحقات مالية متأخرة تشمل راتب شهر أغسطس، وبدل ساعات العمل الإضافية لـ 6 أشهر الماضية، بالإضافة إلى الأرباح السنوية بواقع شهر من الأجر، مُستَحَقَّة منذ مايو الماضي للعمال، لكن لم يتم صرفها. وأشار إلى أن العاملين سيواصلون تصعيد الموقف والاعتصام داخل المصنع وعدم العودة لعملهم إلى أن تتحقق مطالبهم دون قيد أو شرط أو تجزئة أو تأجيل...

Read the full post here

Article
+ العربية - Hide

Author: محمد عاطف، التحرير - مصر

"بعد المحلة.. إضراب بمصنع سيراميك بالعاشر بعد تأخر صرف الأجور"، 28 أغسطس 2017

ثلاثة عمال محبوسون على ذمة إضراب لم يتم فضه...للمطالبة بصرف مستحقات مالية متأخرة، وأجور لم يتم صرفها قبل إجازة عيد الأضحى، ومئات العمال متوقفون عن العمل بسبب عدم الاستجابة لمطالبهم...واستمر إضراب العاملين الذين يقدر عددهم بالمئات بشركة أوميجا للسيراميك بالمنطقة الصناعية بالعاشر من رمضان...ومن جانب المفاوضات ودور اتحاد العمال الرسمي، فشل اتحاد عمال مدينة العاشر من رمضان في إنهاء إضراب العاملين بشركة أوميجا للسيراميك، بعد أن تدخَّل لإقناع العاملين بإنهاء إضرابهم مقابل الحصول على بعض مطالبهم، وإرجاء المتبقي منها للتفاوض بعد إجازة عيد الأضحى. وقال عامل -رفض ذكر اسمه- إن العمال يطالبون بـ6 أشهر إضافية متأخرة منذ مارس الماضي وشهر ضمن بند الأرباح السنوية كانت مُستَحَقَّة في مايو الماضي للعمال لكن لم يتم صرفها، ولم يتم صرف راتب شهر أغسطس أيضاً...

Read the full post here