abusesaffiliationarrow-downarrow-leftarrow-rightarrow-upattack-typeburgerchevron-downchevron-leftchevron-rightchevron-upClock iconclosedeletedevelopment-povertydiscriminationdollardownloademailenvironmentexternal-linkfacebookfiltergenderglobegroupshealthC4067174-3DD9-4B9E-AD64-284FDAAE6338@1xinformation-outlineinformationinstagraminvestment-trade-globalisationissueslabourlanguagesShapeCombined Shapeline, chart, up, arrow, graphLinkedInlocationmap-pinminusnewsorganisationotheroverviewpluspreviewArtboard 185profilerefreshIconnewssearchsecurityPathStock downStock steadyStock uptagticktooltiptwitteruniversalityweb

31 Jul 2008


[PDF] Chevron reply to Newsweek article regarding Ecuador lawsuit

Newsweek’s article contains important errors in fact and omits key points highly relevant to Chevron’s case in Ecuador. Chevron has disclosed the case to shareholders in five consecutive proxy statements, discussed it at five annual stockholder meetings, developed a corporate website specific to the case (http://www.texaco.com/ecuador) and issued numerous news releases on the matter... Significantly, the article does not state that Petroecuador – the government owned oil company – has exclusively operated the oil fields in the Amazon for the last 18 years... The company’s operations are publicly admitted to be mismanaged, with millions of gallons of oil spilled and no money for either upgrading its facilities or thorough remediation... Nor did it state that in 15 years of litigation, the lawyers have never substantiated their clients’ health claims.